Все повече бизнес структури и организации с идеална цел решават да се приобщят към общовалидните стандарти ИСО. Тази практика е обяснима не само заради изискванията за сертификат от страна на клиенти, партньори и правителствени организации. Ползите от интегриране на система за управление на качеството са наистина многобройни и резултатни .
Придобиването на сертификат по стандартът за качество е свидетелство за ефективно управление на работните процеси. Това уверение сочи, че съответната структура следва правилен бизнес модел, който генерира продукт/ услуга чрез работни процеси съответствие с най- съвременните пазарни изисквания. Когато искаме да получим най-доброто качество, обикновено избираме , отговарящи на утвърдени в практиката стандарти.
Какви са ползите от придобиването на сертификат
Придобиването на сертификат, удостоверяващ, че продукцията на дадена организация отговаря на международните стандарти за управление на качеството , налага интегрирането на система от предписания, норми и препоръки.. Тази система, противно на всеобщото схващане, е успешен бизнес модел, а не просто скучна документация, включваща поредица от указания и изисквания.
Ефективното прилагане на СУК е от огромна полза за всички бизнес структури. Редица емпирични изследвания показват, че интегрирането й влияе положително върху фирменото представяне. Фирмите, които са създали работеща система и я следват стриктно, автоматично повишават имиджа си и могат да си позволят съсредоточаване върху осигуряването на по-голяма стойност за своите клиенти и подобряването ефективността на работните процеси.
Постоянното усъвършенстване на тези процеси води до по-високо качество на продуктите/услугите. Увеличаване на приходите, поради по-високата надеждност на продукта, и намаляване на разходите, благодарение на по-високият работен капацитет, са незабавните последици от интегриране на стандарта. Търсенето на конкретният продукт дава възможност на фирмата да получи пазарно предимство, стъпване на нови пазари и връзка с по- елитни бизнес партньори.
Стандартизация
Изграждане на работни процеси според инструкциите на конкретният ИСО стандарт, носи огромни ползи на съответната структура. Всъщност, тези предимства са единствен резултат от сертифицирането, като могат да се класифицират по няколко показателя.
- Пазарен дял – фирмите, чиято продукция (стоки и услуги) покрива общоприетите стандарти ISO, придобиват по-голям пазарен дял както на местна почва, така и на международните пазари;
- Износ – компаниите, насочени към международната търговия, трябва да отговарят на редица правни и административни изисквания. ИСО сертификатът показва, че дадена структура работи спрямо установените международни норми и разпоредби;
- Ръст на продажбите и рентабилност – при въвеждане на ефективна система за управление на качеството, стойността на произведения продукт се повишава осезаемо.Същевременно, разходите по неговото проектиране и разработка, се ограничават. Високата стойност води до по-голямо търсене, а с редуциране на разходите, процесите стават по-рентабилни;
- Подобряване на систематизацията – ефективно работещата система означава по-добре организирана документация, работни процедури, яснота на работата и по-добро разпределение на отговорностите;
- Ефективност – повишената ефективност включва производителност, свиване на разходите, намаляване на грешките и нуждата от преработка, по-кратко време за изпълнение, подобрен управленски контрол и т.н.
ИСО сертификатът не е просто поредният документ, който както редица други удостоверения няма никаква реална стойност. Това е успешен бизнес модел, доказал се в световната практика, който реално може да подобри ве само фирмения ви имидж, но и комуникация между всички звена в организацията. Стандартизацията със сигурност ще повиши нивото на експертност и мотивацията, както и ще подобри взаимоотношенията с клиенти, партньори, доставчици и административни органи.