След като тригодишната валидност на вашия сертификат ISO 9001 изтече, пред вашата компания изниква нуждата от ресертифициране. В този случай имате две възможности – да подновите сертификацията при органа, извършил първоначалната сертификация или да направите трансфер към друг Сертификационен орган. Тук ще разгледаме и двете опции, с което целим да ви помогнем да направите най-добрия избор при изтичане на валидността на първоначалната ви сертификация.
Ресертификация
За да се пристъпи към подновяване на сертификацията, от ваша страна следва да постъпи заявка за ресертифициране, въз основа на която предстои сключване на нов договор, отново с валидност – три години. Това се отнася не само за клиентите на нашата организация, а за всички структури, на които предстои подновяване на сертификация. Подписването на нов договор е необходимо, тъй като контрактите не се подновяват автоматично, което пък ви дава възможност да трансферирате своята сертификация към друг Сертификационен орган.
Трансфер
Възможността за трансфер към друг Сертификационен орган е едно огромно предимство пред сертифицираните компании, тъй като те не са дългосрочно обвързани с организацията, извършила първата сертификация. Договорните отношения са валидни за срок от три години, като за следващия тригодишен период е необходимо да се подпише нов договор.
Това позволява на сертифицираните компании да трансферират своите сертификации към друг акредитиран орган – такъв, който им предлага по-изгодни условия или по-добър подход и метод на действие. Допълнителен плюс на тази възможност е фактът, че прехвърлянето е напълно безплатно и може да се извърши във всеки момент на надзорния период.
Ако ви предстои ресертификация и обмисляте трансфер на своята сертификация, то вероятно ви интересуват някои аспекти, свързани с процедурата. За да ви улесним максимално, ще се постараем да внесем повече яснота, набелязвайки най-важните пунктове на трасферирането на сертификации по стандарт ISO 9001.
Какво представлява трансферът?
Прехвърлянето е акт на фактическо признаване на валиден сертификат издаден от орган за сертификация на системи за управление на качеството от страна на друг акредитиран такъв. Въз основа на това признаване, новоизбраният Сертификационен орган издава нов сертификат за съответствие към стандарт ISO 9001.
Винаги ли е възможен трансфер?
За нашата организация, трансферът е възможен само при условие, че сертификатът, подлежащ на трансфер е издаден под акредитация на Международния акредитационен форум , като част от EA MLA или IAF MLA. При компании, които не покриват това условие, се пристъпва към първоначална сертификация. Ние можем да проверим валидността на вашия сертификат, в случай че не сте сигурни дали той отговаря на поставените условия. За целта е необходимо да направите запитване чрез формите за контакт, поместени на нашия сайт.
Как протича процедурата по трансфер на сертификация?
Стъпката по трансфериране на сертификация е само една и тя включва посещение на място от страна на квалифициран одитор, който да извърши проверка за наличие на незакрити несъответствия. В случай, че липсват незакрити несъответствия, се попълва протокол за трансфер. При наличие на такива, се назначава одит по преценка на одитора.
При нас в AQ Cert посещението на квалифициран одитор е напълно безплатно. След извършване на трансфера влиза в сила графикът на надзорните одити, извършвани от одиторите на нашата компания. Влизат в сила и цените на AQ Cert за надзорен одит и одит за подновяване.
Форми за контакт:
При въпроси относно процедурите по ресертификация и трансфер, можете да използвате формата за запитване, предоставена на нашия сайт или да се свържете с нас на телефон: 0884 60 60 11. Изпращането на запитване чрез формата за контакт не ви обвързва по никакъв начин с нас, като сертификационен орган. Гарантираме пълна конфиденциалност по отношение на предоставените от вас в писмена форма данни.
[kkstarratings]