Има ли рецепта за успешен бизнес? Единственият начин е да си осигурите постоянен наплив от доволни клиенти, които винаги да избират вашия продукт, а шанс да го постигнете ви предоставя интегрирането на ИСО 9001 стандарт за качество. Той е съвкупност от норми, насоки и предписания, които адаптират работните процеси към съвременните пазарни изисквания.
Как работата съобразно стандарт ISO 9001 ще се отрази на вашия бизнес
Стандартът за качество е доказателство, че клиентите ви получават продукт, разработен според най-модерните производствени стратегии. Това е ключът към тяхното задоволство и вашата рецепта за успех. Маркетинг консултантите винаги съветват своите клиенти да обмислят преминаването към международно сертифициран бизнес. Сертифицирането изисква покриете строгите стандарти за контрол на качеството, управление на жалбите и мониторинг на удовлетвореността на потребителите.
Присъединяването на стандартът за качество ще се отрази положително на вашата компания в няколко различни посоки. Непрекъснатото нарастване на броят потребители ще бъде налице, но междувременно в самите процеси на организацията ще настъпят редица положителни промени.
Повишаване на качествения контрол и поддържане на постоянно високо качество на крайния продукт
ИСО 9001, както и останалите международни стандарти, изискват солидна и ефективно действаща система за контрол на качеството. Тя се занимава с мониторинг върху производството на продуктите и обслужването на потребителите.
Най-малките фирми не притежават ефективна система за контрол на качеството. Тя може да ви помогне да се уверите, че клиентите получават своите поръчки навреме и по начина, по който са ги заявили. Освен това спестявате пари, защото не се налага да преработвате готовата продукция поради дефекти и можете да намерите основната причина за проблемите.
По-добро управление на клиентските оплаквания
Управлението на оплакванията на потребителите е най-важната процедура, ако искате да си гарантирате тяхната удовлетвореност. Не приемайте критиката като нещо негативно. Реално тя ви дава информация, която можете да използвате, за да подобрите своя бизнес.
ISO 9001 и всички останали стандарти изискват наличие на система за регистриране на оплаквания на клиенти и редовното им оценяване, с цел да могат да се подобрят операциите. Анализ на 82 проучвания върху стандартът за качество от 2012 г. сочи, че едно от най-големите предимства при получаване на сертификат е намаляването на оплакванията.
По-добър мониторинг на клиентските нужди
Сред изискванията на стандарта е и необходимостта от система за наблюдение на нуждите на клиентите и нивото на тяхната удовлетвореност. Това може да включва извършване на редовни клиентски проучвания, проследяване на гаранционни заявки и наблюдение на социалните медии.
Удовлетворението на потребителя трябва да се контролира непрекъснато. Следенето на всички данни може да ви помогне да приспособите своя продукт по-добре, да се насочите към новите технологии и да подобрите начина, по който комуникирате с клиентите.
ИСО 9001 е съпроводен от стриктното следване на препоръките, залегнали в системата за управление на качеството. Това спомага за изграждане на екип, за който клиентското задоволство е основен приоритет. Този стандарт ще ви помогнат да развиете компания фокусирана изцяло върху клиентите или с други думи – изключително успешен бизнес, независимо от сферата му на дейност.